Gmina Ciasna

19 października 2018 08:00 | Aktualności

Szkoła Podstawowa z Ciasnej na warsztatach ekologicznych w Podlesicach

W dniach 12 – 14 września 2018 r. uczniowie klas: V a, V b, VI oraz VII brali udział w warsztatach ekologicznych w Podlesicach. Celem wyjazdu było zapoznanie z pięknem Jury Krakowsko – Częstochowskiej. Gdy przybyliśmy na miejsce, zostawiliśmy bagaże w hotelu i ruszyliśmy na zajęcia terenowe z panią przewodnik- p. Agatą. Spacerowaliśmy szlakiem na skaliste wzgórze- Górę Aptekę. Wyposażeni w młotki, szukaliśmy srebra, kalcytu oraz wapieni. Wniesienie to jest bardzo dobrym punktem widokowym. Po powrocie do ośrodka, rozlokowaliśmy się w pokojach i zjedliśmy obiad. Po południu udaliśmy się do pobliskiego lasu, gdzie zostaliśmy podzieleni na grupy i pan Maciej zorganizował dla nas zabawy terenowe. Wieczorem spotkaliśmy się przy wielkim ognisku, upiekliśmy kiełbaski, śpiewaliśmy piosenki. Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu ruszyliśmy z panią Agatą na zajęcia terenowe w kierunku Góry Zborów.  Jej bezleśny wierzchołek, zakończony zbudowaną podczas okupacji hitlerowskiej wieżyczką triangulacyjną, jest znakomitym punktem widokowym ( 462 m n.p.m.), z którego można  podziwiać panoramę Jury. Pani Agata opowiedziała nam o zjawiskach  krasowych, które ukształtowały liczne wapienne ostańce, jaskinie i leje krasowe. Na zboczach  Góry Zborów znajdują się skałki o wysokości do 30 metrów, idealne do ćwiczeń wspinaczkowych, o ciekawych nazwach Wielbłąd  czy Koguty. Popołudniowe zajęcia filcowania odbyły się w ośrodku, uczniowie wykonywali m.in. dredy. Natomiast wieczorem ruszyliśmy na długi spacer w okolice Góry Zborów oraz Jaskini Głębokiej. Spacer ten dostarczył nam wielu pozytywnych wrażeń. Trzeciego dnia rano odbyły się warsztaty tkackie- wykonywaliśmy kolorowe bransoletki i opaski. Następnie udaliśmy się na zajęcia terenowe- wspięliśmy się na wzgórze, aby zobaczyć ruiny zamku w Morsku. Pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Pogoda dopisała nam przez cały pobyt, wszyscy wrócili bardzo zadowoleni i bogatsi w nowe doświadczenia.