Aktualności

11 maja 2018 14:03 | Aktualności

Wycieczka szkolna do Warszawy

13 kwietnia 2018r. uczniowie klas: V, VI i VII Szkoły Podstawowej w Ciasnej uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Warszawy. Gdy dojechaliśmy do stolicy spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem i rozpoczęliśmy zwiedzanie. Pierwszym punktem naszej wyprawy były Łazienki Królewskie: jeden z najpiękniejszych zespołów parkowo- pałacowych w Europie, dawna rezydencja króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.Tam dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy dotyczących m. in. tzw. „obiadów czwartkowych” czy też przedstawień, które odbywały się w „Teatrze na wodzie” . Pan przewodnik pokazał nam jak działa zegar słoneczny. Podziwialiśmy również pomnik Fryderyka Chopina. Następnie przejechaliśmy Traktem Królewskim, mijając Sejm i Senat, ambasady, Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. W czasie naszej wycieczki nie mogło zabraknąć wizyty na Stadionie Narodowym, który zrobił na nas ogromne wrażenie. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Starego Miasta: Zamek Królewski, Plac Zamkowy- Kolumna Zygmunta, Pomnik Syrenki Warszawskiej. Byliśmy w Bazylice Archikatedralnej św. Jana Chrzciciela, poznaliśmy historię miasta podczas okupacji.Centrum Nauki Kopernik było ostatnią atrakcją, która czekała na nas w Warszawie. Tam zjedliśmy obiad i ruszyliśmy w świat nauki i zabawy. Wycieczka była bardzo udana, pogoda dopisała, wróciliśmy zadowoleni i bogatsi w nowe doświadczenia.