Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o świadczenie z rządowego programu Dobry Start (tzw. 300 plus). Od tego roku przyznawaniem i wypłatą tych świadczeń zajmuje się ZUS. Wnioski można złożyć wyłącznie elektronicznie – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Świadczenia trafią wyłącznie na rachunki bankowe.
W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie dzieci mogą otrzymać jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł na zakup podręczników i artykułów szkolnych.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada wyłącznie online:
- przez serwisy bankowości elektronicznej tych banków, które udostępniły taką możliwość,
- na portalu PUE ZUS,
- na portalu Emp@tia.
Jak złożyć wniosek ?
Wniosek możesz złożyć wyłącznie drogą elektroniczną.
Jeśli jesteś rodzicem, możesz złożyć wniosek za pośrednictwem:
- portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
- portalu Emp@tia,
- bankowości elektronicznej . Możliwość taką daje: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pocztowy, Bank Polskiej Spółdzielczości S.A., BNP, Credit Agricole Bank Polska S.A., Getin Noble Bank, ING, Kasa Stefczyka, mBank, Nest Bank, Pekao S.A., PKO Bank Polski, SGB, SKOK Śląsk
Jeśli jesteś:
- osobą sprawującą pieczę nad dzieckiem,
- opiekunem prawnym,
- opiekunem faktycznym,
- osobą uczącą się – usamodzielnianą
- dyrektorem placówki opiekuńczo-wychowawczej lub opiekuńczo-terapeutycznej,
to wniosek możesz złożyć tylko za pomocą portalu PUE ZUS.
Wójt Gminy Ciasna informuje o możliwości skorzystania z punktu wsparcia dla osób uprawnionych do świadczenia „Dobry Start – 300+” w dniach 30.07.2021 r. (piątek) oraz 13.08.2021 r. (piątek) w godzinach 9.00 – 14.00 w Urzędzie Gminy Ciasnej - pokój nr 13A (I piętro).
Szczegółowe informacja na temat wsparcie dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny można uzyskać na stronie intermetowej ZUS w zakładce Dobry Start