Konkurs NBP „Zanim wydam… O finansach w przedszkolach i szkołach”, czyli "Sklepik matematyczny" w naszej szkole.

Alt="Zdjęcie przedstawia przebieg zajęć podczas Konkursu NBP, karta z punktami."

 Szkoła Podstawowa w Ciasnej wzięła udział w konkursie na najlepszy scenariusz i realizację zajęć edukacyjnych pt. „Zanim wydam… O finansach w przedszkolach i szkołach”.

Zadanie konkursowe polegało na opracowaniu autorskiego scenariusza, a następnie – w przypadku, gdy scenariusz zostanie nagrodzony w konkursie – realizacji zajęć. Udało się! Zostaliśmy laureatami konkursu i zdobyliśmy środki finansowe na realizację autorskiego projektu „Sklepik matematyczny”. Otrzymaliśmy łącznie 4000 zł. Połowa kwoty została w całości przeznaczona na zakupy związane z realizacją zajęć oraz organizacją sklepiku – nagrody dla uczniów, papier, pieczątki. Druga część pieniędzy, zgodnie z regulaminem konkursu, została podzielona między autorami projektu. Z tych środków zostały zakupione artykuły wspierające pracę pedagoga, świetlicy, informatyka – gry, maty, urządzenie do zajęć plastyczno-technicznych.

Realizacja zajęć rozpoczęta została od wprowadzenia dzieci w cel projektu oraz podstawowe pojęcia związane z zarabianiem, oszczędzaniem oraz wydawaniem pieniędzy. Następny etap trwał trzy tygodnie. Reguły drugiego etapu były bardzo proste! Uczniowie, każdego dnia mogli rozwiązać tylko jedno zadanie, za wybraną ilość punktów – 1, 2, 3. Rozwiązywali je, na świetlicy w obecności nauczyciela. Podpisane zadania wrzucali do skrzynki, następnie były one oceniane i jeśli uczeń odpowiedział prawidłowo, otrzymywał punkty na swoją kartę wyników.  Uczeń sam decydował, kiedy i ile punktów przeznacza na „zakup” nagrody.

Nagrody były na tyle zróżnicowane, że każdy miał szansę na zdobycie „czegoś”.

W piątek, 25 marca 2022r., nastąpiło podsumowanie „doświadczeń” zdobytych przez uczniów w trakcie działalności „Matematycznego sklepiku”. Uczniowie opowiedzieli o tym czego się nauczyli, co ich zdaniem daje praca oraz o korzyściach płynących z oszczędzania.

Dzięki zajęciom o finansach uczniowie pogłębili wiadomości z ekonomii, a jednocześnie utrwalali wiedzę matematyczną z działań na liczbach.

Uczestnicy lekcji uświadomili sobie, jak ważne jest stałe pogłębianie wiedzy, które ułatwi sprawne funkcjonowanie w świecie finansów.

To była bardzo ciekawa lekcja dotycząca edukacji ekonomicznej.

Magdalena Gałuszka

Iwona Śleziona-Plawgo

Irena Jelonek

Galeria

Zobacz również